DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mobilya Tasarımı ve Konstrüksiyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMVD 108
Bahar
2
2
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin; insan ve çevre arasındaki ilişkiler göz önünde bulundurularak duyarlı yaşam alanlarına yönelik mobilya tasarımı ve konstrüksiyonu yapması ve aynı zamanda mobilya sanayisine yönelik olarak düşünme ve yönetme yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre tasarım kavramlarını kullanabilecek
  • Mobilya üretiminde kullanılan malzemeleri öğrenebilecek
  • Ergonomi mobilya kullanmanın önemi hakkında bilgi sahibi olabilir.
  • Mobilya üretim teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilecek.
  • İç mekan mobilyalarını irdeleyebilecek ve projelendirilmesini yapabilecek
Ders Tanımı Bu ders, konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre tasarım kavramı, temel eylemler, tasarım modeli ve tasarım araştırması, tasarım ilkeleri ve proje oluşturma konularını içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre temel eylemler. Tasarım kavramı, tasarım nedir? Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 1.
2 Konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre temel eylemler. Tasarım modeli, bilgi ve araştırma Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 2.
3 Antre mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 3.
4 Antre mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi / Teknik Gezi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 4.
5 Salon grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 5.
6 Salon grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 6.
7 Yemek odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 7.
8 Yemek odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 8.
9 ARA SINAV ARA SINAV
10 Yatak odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 9.
11 Yatak odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 10.
12 Genç, çocuk odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 11.
13 Genç, çocuk odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 12.
14 Çalışma odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 13.
15 Genel dönem tekrarı Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 14.
16 FİNAL FİNAL
Ders Kitabı

Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. ISBN: 9789758640645

Önerilen Okumalar/Materyaller İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon, N. Şanıvar, İ. Zorlu, Z., Işık, Devlet Kitapları, İstanbul, 1982, Öğretim elemanının ders notları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

X
3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

X
4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

X
6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest